Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Det märks att du inte har djur. Eller om du har det så tycker jag synd om dom.

Du har inte insikt utan spyr massa galla bara.

Soon jag skrev tidigare har jag både katter och hundar och de är mycket väl omhändertagna.
Alltså har har jag god erfarenhet av vad som händer och vad som kan hända. Jag äger mitt hem och accepterar det ökade slitaget, men jag skulle fortfarande inte hyra ut till någon med djur, vilket är vad diskussionen handlar om.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Soon jag skrev tidigare har jag både katter och hundar och de är mycket väl omhändertagna.

Enligt dig, ja 🙄

Citat:

Alltså har har jag god erfarenhet av vad som händer och vad som kan hända. Jag äger mitt hem och accepterar det ökade slitaget, men jag skulle fortfarande inte hyra ut till någon med djur, vilket är vad diskussionen handlar om.

Har inte synts ett spår av djur på lägenheterna jag bott i dom senaste 14 åren (Flyttat typ 5 ggr)

Permalänk
Medlem

Jag vill gubbgnälla över hundägare som inte kopplar sina hundar. Jag bryr mig inte hur bra du påstår att din hund är tränad, den ska vara kopplad enligt lag och att den kan springa fritt får inte mig som hundrädd att känna mig säkrare.

Om du har hund och ska ta emot något med hemleverans, öppna inte dörren och släpp ut hunden/hundarna att hälsa på den som levererar... Jag har vid ett tidigare arbete varit nära att tappa varor för att det kommer en stor skällande hund först när dörren öppnas.

Annars, tummen upp för hundar som jag lärt känna.

EDIT - skrivfel åtgärdat
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Har inte synts ett spår av djur på lägenheterna jag bott i dom senaste 14 åren (Flyttat typ 5 ggr)

Har det varit djur i den finns det spår.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Detta är en gubbgnälltråd, men ni gnäller tamefan som 5 åringar.
Kan vi släppa hundarnas vara eller icke vara diskussion nu? mutter mutter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Har det varit djur i den finns det spår.

Nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Enligt dig, ja 🙄

Har inte synts ett spår av djur på lägenheterna jag bott i dom senaste 14 åren (Flyttat typ 5 ggr)

Förlåt, men. Enligt dig, ja…

Visa signatur

//
Tomas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Det här kommer ta hårt på många men en av de mest egoistiska personerna på denna planet är hundägare.

Noll respekt för som omgivning.

Här är mitt gubbgnäll:

Håll hundfan kopplad! Plocka upp skiten! Gå med hunden innerst på gångvägen och låt inte skrället springa kors och tvärs över gångbanan!. Nej din hund är inte en människa, det är ett rovdjur med instinkter.

Har varit med om en obehaglig hundattack, blivit hotad som femåring att en gumma ska bussa hunden på mig varje gång hon såg mig (förövrigt mamma till en polis), blivit hotad av en hundägare att han ska slå in skallbenet på mig för jag bad han koppla hunden när den lösspringande skrämde ett litet barn som var på väg hem. Tack och lov flyttade vi från området just när han skaffade en såkallad kamphund.
Haft en hund på min gård som tyckte det var en bra toalett, varje lördagsnatt.

Jajamen! Jag avskyr hundar men ännu mer hundägare.

Älskar hundar i regel som inte är vakthundar. Har träffat många vänliga hundraser som inte är vakthundar. Hundar som inte är vakthundar är i regel bättre än människor. Har träffat många människor och träffar dagligen människor som jag inte träffat innan. Att du träffat dåliga hundägare och vakthundar gör inte vänliga hundraser till rovdjur. Sök hjälp för din fobi mot hundar, välmenat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrTLU:

Förlåt, men. Enligt dig, ja…

Även enligt besiktningsmännen från hyresbolaget, självfallet.