Samlingstråd LG OLED 2023 (A3/B3/C3/G3/Z3)

Permalänk
Medlem

Hur tror ni marknaden kommer se ut framöver? Är sugen på en 77", antingen B3, C3 eller B4 inom 6 månader. Kommer C3 komma ner lägre än 25k som den ligger på nu eller kan det vara värt att slå till på den nu under kampanj? Eller kan det vara värt att vänta på rea på B4 under BF istället?

En liten halvt ot fråga också, jag är osäker på om jag kommer ha möjlighet att sätta upp tvn på väggen. Blir det konstigt med en så stor tv som inte är vägghängd? Vad tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sälen76:

Hur tror ni marknaden kommer se ut framöver? Är sugen på en 77", antingen B3, C3 eller B4 inom 6 månader. Kommer C3 komma ner lägre än 25k som den ligger på nu eller kan det vara värt att slå till på den nu under kampanj? Eller kan det vara värt att vänta på rea på B4 under BF istället?

En liten halvt ot fråga också, jag är osäker på om jag kommer ha möjlighet att sätta upp tvn på väggen. Blir det konstigt med en så stor tv som inte är vägghängd? Vad tror ni?

Sommaren brukar vara den sista självklara chansen till att få en bra deal på förra årets TV modeller. Det kan komma upp några sporadiska reor under hösten och BF men det är inget man bör räkna med.

C3 kommer antagligen inte sjunka mycket mer än 25k då den redan verkar ha bottnat under vintern/tidig vår (såldes väl för 16k om jag inte minns fel).

Skulle nog säga att B3<B4<C3 men de är alla ganska lika, speciellt B4 och C3 med tanke på att även b serien har 4st 4K 120hz portar.

Känner du för att vänta in BF så tycker jag du kan göra det i hopp om en bättre deal på 77” OLEDs. Annars är C3 för 25k fortfarande en bra deal sett till vad de brukar kosta.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sälen76:

Hur tror ni marknaden kommer se ut framöver? Är sugen på en 77", antingen B3, C3 eller B4 inom 6 månader. Kommer C3 komma ner lägre än 25k som den ligger på nu eller kan det vara värt att slå till på den nu under kampanj? Eller kan det vara värt att vänta på rea på B4 under BF istället?

En liten halvt ot fråga också, jag är osäker på om jag kommer ha möjlighet att sätta upp tvn på väggen. Blir det konstigt med en så stor tv som inte är vägghängd? Vad tror ni?

Några exemplar till bra pris kommer säkert, men då handlar det om minuter på slumpmässig tid hos olika återförsäljare… räkna inte med stabil rea