D-link G16 - dålig prestanda med mobilt bredband

Permalänk

D-link G16 - dålig prestanda med mobilt bredband

Hej jag behöver hjälp. jag köpte denna router för mitt mobilbredband knappt funka i den som följde med.. men jag gav 2600 för mer problem än jag kan lösa. det är jävligt segt.. kommer och går.. och en hastighet på 1-2mbit.. när jag ska ha 80.. spela på mobilen ? glöm det.. internet pallar inte... hjälp

Rubrik justerad enl §3.1 och formulering något justerad. // MOD
Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av chillsson420:

Hej jag behöver hjälp. ja köpte denna rautor för mitt mobilbredbband knappt funka i den som följde med.. men jag gav 2600 för mer problem än jag kan lösa. det är jävligr segt.. kommer och går.. och en hastighet på 1-2mbit.. när jag ska ha 80.. spela på mobilen ??? glöm de.. internet pallar inte... hhälp hjälp hhjälp

Det finns ingen "ska ha" hastighet via mobilt bredband.
Nått med fast monterade riktantenner ger bäst prestanda men trådlöst är inget alternativ till fast uppkoppling om man har höga krav.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Det finns ingen "ska ha" hastighet via mobilt bredband.
Nått med fast monterade riktantenner ger bäst prestanda men trådlöst är inget alternativ till fast uppkoppling om man har höga krav.

det har du kanske rätt i.. men ska de vara för mkt begärt att kunna lyssna på Youtube ? eller kanske spela ett spel på min mobil ???

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av chillsson420:

det har du kanske rätt i.. men ska de vara för mkt begärt att kunna lyssna på Youtube ? eller kanske spela ett spel på min mobil ???

Hur funkar det om du kör direkt i mobilen i stället för via routern ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.