Permalänk

Val av chassi med härdat glas

Hallå, hej!

Jag har nu suttit flera dagar, många timmar och många ja det där, nej det där ska jag ha bestämmelser..

MEN!!
Jag kan verkligen inte bestämma mig, så jag tänkte, varför inte be om lite hjälp av eliten ?

Jag är på jakt efter ett chassi, ett BRA sådant, med härdat glas (Vad annars!?)

Vad vill jag ha?
Jag vill ha möjligheter att kunna ställa GPU vertikalt om jag får för mig att vilja göra det.
Jag vill ha bra kylmöjligheter och bra kabeldragningar.
MINST ATX.
KANSKE möjlighet att köra Push & Pull konfiguration på AIO, men bara kanske.

Så vad har jag NÄSTAN bestämt mig för hittills?

Dom jag änsålänge har valt ut är:

Lian Li O11 EVO eller Dynamic XL (Skillnaden är väl egentligen bara att XL är lite lite större, eller har jag missat något?)

Corsair Icue 5000x

Hyte Y60

Har ni kanske tips på andra liknande chassin som jag kan ha missat?
Om ni hade valt något av dessa tre olika chassin, vilket? och VARFÖR?
Vad anser ni vara Pros och Cons med dom tre olika chassina om ni inte har idéer på ett annat?

Mvh

Rubrik korrigerad enl § 3.1 + tråd rensad enl. § 4. // MOD
Visa signatur

Ryzen 7 5800x, 32gb Corsair Vengeance PRO, Powercolor Radeon RX7800XT Red Devil Limited Edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fraggle1988:

Ingen med inputs? 🙃

Är ju väldigt subjektivt men jag tycker att Hyte Y60 har intressantast design av de du valt ut så skulle valt det, förmodligen i svart/vitt.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Skrivet av Yaana:

Är ju väldigt subjektivt men jag tycker att Hyte Y60 har intressantast design av de du valt ut så skulle valt det, förmodligen i svart/vitt.

Visst har den? Väldigt häftig, lian li är ju dock galet snyggt, men väldigt mainstream nuförtiden, så kanske skulle vara att man kör på hyte då, gillar verkligen den sneda biten 😁

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, 32gb Corsair Vengeance PRO, Powercolor Radeon RX7800XT Red Devil Limited Edition.

Permalänk
Medlem

Mitt bästa bygge blir med Fractal North..

Håller på renovera data rummet, så då blir det ett nytt chassi på det

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Varför nöja sig med en brödlåda när det är skivat bröd som smakar bäst...

Permalänk
Skrivet av AxxT:

Mitt bästa bygge blir med Fractal North..

Håller på renovera data rummet, så då blir det ett nytt chassi på det

Varför just det chassit? 🙂

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, 32gb Corsair Vengeance PRO, Powercolor Radeon RX7800XT Red Devil Limited Edition.

Permalänk
Skrivet av Erik.:

Varför nöja sig med en brödlåda när det är skivat bröd som smakar bäst...

<Uppladdad bildlänk>

Det där var ju dock lite häftigt..

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, 32gb Corsair Vengeance PRO, Powercolor Radeon RX7800XT Red Devil Limited Edition.

Permalänk

https://phanteks.com/Enthoo-719.html har ett sånt här, är otroligt nöjd!

Visa signatur

9900k@5.0 Eisbaer Extreme - ASUS Z390 TUF -
Kingston HyperX 32gb 3200mhz - MSI 3080Ti Suprim x - 660p - Phanteks Enthoo719 - Phanteks Revo X 1200 - Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fraggle1988:

Det där var ju dock lite häftigt..

Ja det finns ju en hel del innovativa lösningar på chassifronten i dessa tider.

Ursäkta, glömde länken till denna lamell-uppställning...

KEDIERS C580

Permalänk
Skrivet av skengetronic:

https://phanteks.com/Enthoo-719.html har ett sånt här, är otroligt nöjd!

Vad fick dig att välja det?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, 32gb Corsair Vengeance PRO, Powercolor Radeon RX7800XT Red Devil Limited Edition.

Permalänk
Medlem

Tittar man på Aliexpress så har Jonsbo riktigt snygga lådor, det är dock svårt få tag i dessa.

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/6902976/phanteks-enthoo-evolv-x-s...

Mycket nöjd med denna...inte billigast men känns kvalitet...finns mer options än vad jag behövde men jag hade en phantek itx sen tidigare och ville inte ha något som kändes mindre quality...

https://www.phanteks.com/Enthoo-Evolv-X.html

Permalänk
Skrivet av Fraggle1988:

Vad fick dig att välja det?

Stöder dubbla system, enorma raddar och använder bara riktigt schyssta material rakt igenom till ett acceptabelt pris! Sen har det rätt bra RGB och sånt lull också. Hittills skulle jag säga att jag är undisputed kung på LANet.

Visa signatur

9900k@5.0 Eisbaer Extreme - ASUS Z390 TUF -
Kingston HyperX 32gb 3200mhz - MSI 3080Ti Suprim x - 660p - Phanteks Enthoo719 - Phanteks Revo X 1200 - Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Kika på NZXT H9 Flow eller Elite om man hellre gillar det. Fick min för ett par dagar sedan, har inte hunnit bygga än då jag väntar på resterande delar. Är väl byggd på samma koncept som O11 EVO. Tycker dock att H9 är lite snyggare

Visa signatur

| NZXT H9 Flow | MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI | i7 13700K | 32GB Kingston Fury Beast 6000 DDR5 | NZXT Kraken Z73 360mm | MSI Suprim X RTX 4080 | Seasonic Vertex GX 1200W | Mionix Naos 5000 | Corsair K70 | Epos GSP 370 | LG 34GN850 |

Permalänk