Samma Imei nr men nytt kretskort ?!

Permalänk
Medlem

Samma Imei nr men nytt kretskort ?!

Hej.
Precis som rubriken lyder. Jag har lämnat in min nya s22 ultra med skärmproblemet som många andra även hade där stora delar utav skärmen ibland blir som Myrornas krig.. mitt uppenbarade sig vid kameraanvändning, qr kod avläsning, videouppspelning och när man använde fingeravtrycksläsaren.
De senaste månaderna har problemet bara kommit 2 gånger. Alltså väldigt sällan. Men för ofta för en telefon för 15 tusen i mina ögon.
Dem hävdar att dem har bytat ut hela kretskortet när jag hade telefonen inlämnad precis, jag behöver mer kött på benen innan jag kontaktar dem igen.
Jag tror det är bs.😀

Jag hör för mig att imei nr tillhör systemkretsen. Precis som en tv har en unik Mac adress osv ??

Kollar jag "om enheten" i inställning finns där 2 st imei nr. Båda dessa stämmer överrens med de 2 på kartongen.

Går det byta kretskort, men återställa till vilket imei nr man vill? Men då ... Hur skulle man veta att kretskortet verkligen är bytt?! 🤔

Jag kontaktade Samsung kundtjänst, men dem ville inte svara migangående om man får nytt imei, utan hänvisade bara till verkstaden.

Tacksam för alla svar jag kan få 🙏

Visa signatur

Gtx 1080TI__I5 10400__Gigabyte B460m Pro__512GB SSD Samsung Evo__16Gb Corsair Vengance Pro 3200mhz__Corsair 850w__4TB WD black.

Permalänk
Medlem

Samsung skickar "tomma" kretskort till verkstaden som de sedan skriver in IMEI till.
Så har dem haft det i alla fall 10-15 år tillbaka.

Verkstaden kan aboslut skriva att de bytt kretskort och köra en fuling och inte göra det men det tjänar dem ingenting på.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Samsung skickar "tomma" kretskort till verkstaden som de sedan skriver in IMEI till.
Så har dem haft det i alla fall 10-15 år tillbaka.

Verkstaden kan aboslut skriva att de bytt kretskort och köra en fuling och inte göra det men det tjänar dem ingenting på.

Jag misstänkte att det kunde vara så numera. Då återstår det bara att se om mina problem kommer tillbaka nu 😁
Tusen tack för svar. 👍

Visa signatur

Gtx 1080TI__I5 10400__Gigabyte B460m Pro__512GB SSD Samsung Evo__16Gb Corsair Vengance Pro 3200mhz__Corsair 850w__4TB WD black.