Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lithium81:

Jag har köpt både elements och my book. Ingen av dem har man behövt tejpa/tabort pins.

Brukar väl bero på vilken standard nätaggregatet stödjer och inte disken i sig? Har inte heller behövt tejpa något på mina WD utan de fungerar fint i mina HP MS gen8.

Permalänk
Skrivet av lasseTM:

Någon som använder denna som datorskärm som kan ge input?
Är den för står eller går det att acceptera?

Jag har haft en 48" LG OLED nu i 2 månader i kontoret. Fantastiskt att "SVART" äntligen är "SVART" och det är fett kunna jobba med 4 stycken desktopar uppe samtidigt (eller Excel).

Inte kunnat spela på den pga bristen av Ps5/Grafikkort ännu men som daily driver för kontorsarbete/se på film är den helt magisk. Hade jag haft ett bredare kontor så hade jag köpt en 65" direkt (funderar på en sådan till vardagsrummet).

Det är mycket skärm för pengarna.

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Hämtar min ikväll kan se hur det blev.

Jag fick precis från DHL 2 paket med 50 stycken i varje. Så nu har jag bunkrat upp ett lager på 100 stycken.

Dock lite oroande om det är glapp på USB-kontakterna då jag tänker sälja vidare mina.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zepsweden77:

Jag har haft en 48" LG OLED nu i 2 månader i kontoret. Fantastiskt att "SVART" äntligen är "SVART" och det är fett kunna jobba med 4 stycken desktopar uppe samtidigt (eller Excel).

Inte kunnat spela på den pga bristen av Ps5/Grafikkort ännu men som daily driver för kontorsarbete/se på film är den helt magisk. Hade jag haft ett bredare kontor så hade jag köpt en 65" direkt (funderar på en sådan till vardagsrummet).

Det är mycket skärm för pengarna.

Upplever du inte höjden som ett problem?
Måttade upp en 48” på mitt skrivbord och det upplevs jäkligt stort.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Vad jag vet kan du köra Seagate-diskar rakt in i datorn (Bryta upp kabinetten). Medans på WD måste du ta bort eller tejpa över pins.

Skrivet av Lithium81:

Jag har köpt både elements och my book. Ingen av dem har man behövt tejpa/tabort pins.

Skrivet av Aene:

Brukar väl bero på vilken standard nätaggregatet stödjer och inte disken i sig? Har inte heller behövt tejpa något på mina WD utan de fungerar fint i mina HP MS gen8.

Obeaktat om man kan slakta chassit och ta ut innanmätet - hur har diskarna fungerat för er? Stabilt överföring och hållbara diskar, eller har ni haft problem med någonting?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Obeaktat om man kan slakta chassit och ta ut innanmätet - hur har diskarna fungerat för er? Stabilt överföring och hållbara diskar, eller har ni haft problem med någonting?

Försökte testa dem ganska utförligt innan jag tog ut diskarna. Har inte haft några problem med dem efter det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zepsweden77:

Jag fick precis från DHL 2 paket med 50 stycken i varje. Så nu har jag bunkrat upp ett lager på 100 stycken.

Dock lite oroande om det är glapp på USB-kontakterna då jag tänker sälja vidare mina.

Oj helvete va många är allt jag har att säga till det. 😂

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Fick min AUKEY-webkamera idag, glapp USB-kontakt! Den returneras direkt, inte ens värd 39.90 om den är trasig Någon annan som hade samma problem?

Nope, inga problem hos mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Helt galet OT men tror ni jag kan plocka ut HDDn ur min gamla https://www.tele2.se/kundservice/drift-och-felsok/tivo och stoppa in den i datorn ?? =D

Borde gå, hittar inte vilken typ av hårddisk det är men går säkert bra.

Permalänk
Medlem

Slog till på en roborock s6 maxv för 4449kr hos dustin

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Föredetting

Jag hann också hugga en Roborock S6 MaxV i morse innan priset sprang iväg igen, tack för tipset! Tur att jag inte hunnit packa upp min S5 Max jag har ångerrätt på än.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Fick min AUKEY-webkamera idag, glapp USB-kontakt! Den returneras direkt, inte ens värd 39.90 om den är trasig Någon annan som hade samma problem?

Jag fick hem mina för ett par dagar sedan. Bara testat en men den funkar suveränt, grym bild för priset hehe. Och ifall att den pajar så tänker jag ha två som backup. Beställde 6 stkn för att få fri frakt btw.

Mycket smidig installation också. Var bara att hänga på den på sekundskärmen, koppla in USB kabeln och sen var man klar.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Expertgissare

Hur har det gått för er andra med Asus cashback sedan black friday, har ni fått era pengar, och hur mycket var det i kronor ca?

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Hur har det gått för er andra med Asus cashback sedan black friday, har ni fått era pengar, och hur mycket var det i kronor ca?

inte fått något haha.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Hur har det gått för er andra med Asus cashback sedan black friday, har ni fått era pengar, och hur mycket var det i kronor ca?

Pingade dom i veckan och fick någon ursäkt om 'hög belastning' etc. inget löfte om att de skulle skicka pengar dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Hur har det gått för er andra med Asus cashback sedan black friday, har ni fått era pengar, och hur mycket var det i kronor ca?

Mejlade de och fick pengarna efter en vecka.

Edit: Forward:ade bekräftelse-mejlet och frågade varför de inte har betalt ut det än, till: info@asus-promotion.eu

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

Vill bara säga att de där 4200kr jag betalade för min Roborock S7, satan vilket bra kap det verkligen var. Inte riktigt förstått hur bra deal det var förrän nu egentligen när man läser om folk som är glada över att de fått tag på förra årets modell för ett par hundralappar mer än vad jag gav.

Grym dammsugare. Lika förvånad varje gång hur mycket damm det faktiskt blir när det ändå ser rent ut på golvet.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av pacc:

Pingade dom i veckan och fick någon ursäkt om 'hög belastning' etc. inget löfte om att de skulle skicka pengar dock.

Skrivet av arganis:

Mejlade de och fick pengarna efter en vecka.

Edit: Forward:ade bekräftelse-mejlet och frågade varför de inte har betalt ut det än, till: info@asus-promotion.eu

Tack för svar, ska kontakta dom direkt.
Pinsamt av Asus det här, ska väl inte vara så svårt!

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Vill bara säga att de där 4200kr jag betalade för min Roborock S7, satan vilket bra kap det verkligen var. Inte riktigt förstått hur bra deal det var förrän nu egentligen när man läser om folk som är glada över att de fått tag på förra årets modell för ett par hundralappar mer än vad jag gav.

Grym dammsugare. Lika förvånad varje gång hur mycket damm det faktiskt blir när det ändå ser rent ut på golvet.

Hoppas det kommer tillbaka, lyckades inte denna omgången :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Tack för svar, ska kontakta dom direkt.
Pinsamt av Asus det här, ska väl inte vara så svårt!

Gör det, de förhalsr medvetet.

Såg att jag fått in 454:- på kontot i dag faktiskt !

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av pacc:

Gör det, de förhalsr medvetet.

Såg att jag fått in 454:- på kontot i dag faktiskt !

Man börjar ju tro det, så folk ska glömma bort eller inte orka bråka...

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

6

Skrivet av Mumu55:

Produkt: Canton DM 70 Soundbar (Demoexemplar)
Länk: https://www.ljudcenter.se/fyndhornan/stereohifi/dm-70-svart?
Kategori: Ljud
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=493375
Pris: 3490kr

Före detta värsting soundbar från Canton i 8000-10000kr klassen. Den väger 12,5kg så ingen plastig 2-3kg limpa som man brukar få för 3000kr.
Mått: 70 (bredd) x 14,5 (höjd) x 30 (djup) cm
Dock saknar den HDMI och Bluetooth så man får koppla in via Optiskt, Coax eller analog 2xRCA. Den har Sub-out.

För att göra om den till en komplett streaming-stereo, köp en Chromecast Audio (finns begagnat) och koppla in helst via optiskt.

Bild på baksidan
https://www.springair.de/media/image/bb/9a/c3/45950-2-45950b.jpg

Jag tog den!

Permalänk
Medlem

OBS: säljes endast som ett exemplar på Elgiganten Luleå.

Pris: 5196kr

Nvidia GeForce RTX 2060, 6 GB
AMD Ryzen™ 7 4800H processor
16 GB RAM, 512 GB SSD

Asus TUF Gaming A15 FX506 15.6" bärbar dator för gaming (svart)

https://www.elgiganten.se/product/outlet/gaming-fyndvaror/221...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Edvin-89:

Man börjar ju tro det, så folk ska glömma bort eller inte orka bråka...

Inga pengar för mig än så länge i alla fall. Jag tänkte vänta tills de kommer och inte trycka på, men det är klart att jag förr eller senare kommer att tröttna på väntan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sonicsonic:

6Jag tog den!

Ge mig ge mig
Letar soundbar med sub out men det är sällsynt tyvärr.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Ge mig ge mig
Letar soundbar med sub out men det är sällsynt tyvärr.

Den var slut. Så fick en DM90.2 istället för samma pris 😍.

Om det är något som jag inte gillar med den eller att den inte riktigt passar i vardagsrummet så skriver jag till dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sonicsonic:

Den var slut. Så fick en DM90.2 istället för samma pris 😍.

Om det är något som jag inte gillar med den eller att den inte riktigt passar i vardagsrummet så skriver jag till dig.

Satan vilket kap

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonScania:

Massa BT-lurar och kikare billigt, fynda på!

Edit: Säljaren saknar uppgifter men skickar förmodligen från Kina så tänk på att tullavgifter på flera gånger varans pris kan tillkomma. // MOD

Var det någon av er här på Sweclockers som lyckades få hem något utav dessa kikare eller BT headset alls - över huvud taget?!?

Jag beställde ett par BT-hörlurar och deadline var 30 april. Jag fick inga spårningsnummer och paketet kom inte fram alls. Finns inget spår att paketet ens skickats.

Verkar som säljaren antingen satte fel pris eller bluffade? Det är tur att Amazon hedrar sin A-Z policy.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Techlab:

Var det någon av er här på Sweclockers som lyckades få hem något utav dessa kikare eller BT headset alls - över huvud taget?!?

Jag beställde ett par BT-hörlurar och deadline var 30 april. Jag fick inga spårningsnummer och paketet kom inte fram alls. Finns inget spår att paketet ens skickats.

Verkar som säljaren antingen satte fel pris eller bluffade? Det är tur att Amazon hedrar sin A-Z policy.

Jag beställde ett gäng grejer, typ fyra BT-headsets, en kikare och en taklampa. Totalpris runt 250. Hittills har jag fått hem två lurar i två separata paket. Båda fastnade i tullhanteringen så jag har fått betala runt en hundralapp styck för det. De första lurarna var riktigt kassa, jag testade bara med 3,5 mm och inte BT men ena kanalen var märkbart lägre än den andra. Gav bort dem till en fattig bekant. De andra har jag inte testat än men kvalitetskänslan är inte direkt på topp. En bonus som jag inte såg när jag beställde var att de har inbyggd mp3-spelare (med micro-SD) och FM radio förutom 3,5 mm och BT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Var det någon av er här på Sweclockers som lyckades få hem något utav dessa kikare eller BT headset alls - över huvud taget?!?

Jag beställde ett par BT-hörlurar och deadline var 30 april. Jag fick inga spårningsnummer och paketet kom inte fram alls. Finns inget spår att paketet ens skickats.

Verkar som säljaren antingen satte fel pris eller bluffade? Det är tur att Amazon hedrar sin A-Z policy.

Jag beställde också ett gäng lurar och en lampa. Fått tullbrev för 4 paket, hämtade ut ett med true wireless lurar. Precis så dåliga som man kunde förvänta sig, men det var iaf samma volym i båda.

Jag skiter i resten av paketen då jag inte är sugen på att tulla dem separat, och inte sugen på att krångla med Amazon för att få tillbaka tullpengarna..

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x | Radeon RX 6800 XT TUF Gaming OC | Corsair Vengeance LPX 2x8 3000 mhz | ASUS ROG STRIX B450-F GAMING | Intel 665p 1TB | Arctic Liquid Freezer II 240 | NZXT S340 Elite | AOC AGON AG273QCX 27" 144hz | Random EIZO 24" 60hz | Corsair K70 LUX MX-Red | Logitech G502 Hero | Secretlab TITAN