Permalänk
Avstängd
Skrivet av FiddeX:

Tack för svar. som sagt läser du mitt översta inlägg så beskriver jag utförligt där. Allt funkar kanon, men när man köper en s.k ny vara för en sån här summa så förväntar man sig inte ett öppnat paket där det verkligen syns att någon har varit och pillat och absolut inte brytt sig om att försöka få det se orört ut.

es.nitsud.www skrev jag baklänges. antog att folk skulle förstå vad jag menade anledningen är att jag inte vill hänga dom då det ex inte dyker upp som sökresultat på google mfl och då hänvisas kanske till forumet.

Förstår mycket väl att det är Dustin (Dustinhome troligen?) du beställt via

Även om det är en importerad enhet så ska den inte se så ut, utan det som Dustin (eller deras leverantör gjort) är att de bara öppnat yttre kartongen och stoppat i en passande sladd för Sverige.

Påtala det för Dustin(home) att du fick en öppnad enhet, och begär kompensation för att den var så pass rörd att du tycker värdet minskat (mot en helt orörd enhet, eller bara öppnad kartong och ditlagd kabel).

Och med "så pass rörd" menar jag exempelvis att plaster brutits, repor på enhet eller liknande så det väl syns att den varit uppackad hos kund.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Nitsud = Dustin

när jag skrev se.nitsud.www så tog jag för givet att alla förstod vilken sida de var .. men ack så fel

Visa signatur

Gtx 1080TI__I5 10400__Gigabyte B460m Pro__512GB SSD Samsung Evo__16Gb Corsair Vengance Pro 3200mhz__Corsair 850w__4TB WD black.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mAster9:

Nitsud = Dustin

aha, varför skrev inte TS det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiddeX:

Det står CUH1004A made in china. men är såld via es.nitsud.www och förpackningen var öppnad.

Maskinen fungerar ju utan problem , så är detta något man bör reagera över ?
eller ska man ringa dustin och få kvitto eller liknande ändrat då detta skulle vara en sv/eu version.

tack för svar

Då hade jag tydligen fel. 4:an i CUH1004A indikerar att det är en Europeisk maskin. Visste bara inte att Sony börjat tillverka konsoler för den europeiska marknaden i Kina nu också.
Jag ser inte direkt något problem om maskinen är avsedd för svenska marknaden eller ej, så länge den är europeisk (vilket ditt modellnummer bekräftar) så kommer den fungera med alla spel du köper i Sverige (inget krångel med regionslås alltså).

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Står ju sådär på deras sida, kanske kunde varit tydligare men det tyder väl på import.

överst står där artikelnr cuh-1000. längst ner har dom lagt till engels bruksanvisning.
jag läste igenom sidan ett par gånger innan beställning och där fanns inget alls när vi beställd
möjligen kan dock artikelnr ha stått med sen tidigare men ett artikel nr är väl inget som säger att den är importerad för en vanlig svensson.
Det borde ju stå IMOPORT som det gjort på andra sidor kan man tycka.

Visa signatur

Gtx 1080TI__I5 10400__Gigabyte B460m Pro__512GB SSD Samsung Evo__16Gb Corsair Vengance Pro 3200mhz__Corsair 850w__4TB WD black.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

Då hade jag tydligen fel. 4:an i CUH1004A indikerar att det är en Europeisk maskin. Visste bara inte att Sony börjat tillverka konsoler för den europeiska marknaden i Kina nu också.
Jag ser inte direkt något problem om maskinen är avsedd för svenska marknaden eller ej, så länge den är europeisk (vilket ditt modellnummer bekräftar) så kommer den fungera med alla spel du köper i Sverige (inget krångel med regionslås alltså).

Spel till PS4 är regionsfria. Något Sony började redan när de släppte PS3. Film är däremot en annan femma.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Dokumentera uppackningen och visa skadorna, reklamera varan om en repa på wellpapp oroar dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Spel till PS4 är regionsfria. Något Sony började redan när de släppte PS3. Film är däremot en annan femma.

Dom sa det först ja, men sen antydde dom att dom går att regionslåsa om utvecklaren vill, precis som med PS3.
Dom sa något i stil med "konsolen är regionsfri, men spelen behöver inte vara det".

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

Dom sa det först ja, men sen antydde dom att dom går att regionslåsa om utvecklaren vill, precis som med PS3.
Dom sa något i stil med "konsolen är regionsfri, men spelen behöver inte vara det".

Detta är exakt likadant som till PS3 som har ett enda spel vilket är regionslåst.

Och alla PS4-spel so far är regionsfria

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Detta är exakt likadant som till PS3 som har ett enda spel vilket är regionslåst.

Och alla PS4-spel so far är regionsfria

Ja ok, bra bra, vi får hoppas att det fortsätter så. Men det jag försökte säga är att det inte ska vara något problem med region eftersom han har en europeisk konsol (då han sa att han hade ett modellnummer som slutade på 4).

CUH-1000 syftar för övrigt antagligen på produkten rent generellt (d.v.s första generationen av PS4, utan att man angett vilken region den är från). Gör dom inte det betyder det att den är japansk då 0=Japan