Personligen tycker jag detta låter mycket bättre med mer kontroll, men jag skulle även tipsa om att vibrato ibland.... "less is more", det passar ibland... men gör man det för mycket... blir det mindre bra där det skulle vara bättre att t ex hålla en "rak" ton vilket... i denna låt låter mkt bättre, i alla fall i mina öron. Eller stycka upp ord med vibrato... t ex ordet "find" vid 1.17 och "mind" runt 1.24... får det att låta lite "hackigt".
Utmaningen att ligga "lägre" är att magstödet/andning blir så mycket viktigare, för det märks rätt tydligt när/om det inte stämmer, det är en konst i sig att t ex "belta", t ex Bruce Dickinson, under långa perioder i en hög tonart... men det är svårare att ligga lägre och vara stadig, samt låta toner flyta ihop på ett bra sätt. (Övergångar etc)
Tycka vad man vill om t ex Daniel Heiman, men jag skulle tipsa om att lyssna på honom och hur han använder sin röst, enorm talang och född med ett jävla register/gåva väldigt väldigt få har. Kiske är också ett bra tips då de ofta växlar mellan just chest voice och head voice medan Bruce ofta ligger i antingen eller.
Edit:
En annan är Britney Slays från Unleash the Archers... extremt talangfull sångerska som hanterar chest voice, vibrato och övergångar som ett skolexempel. Jag brukar likna henne vid The female version of Bruce Dickinson.
Edit 2:
Här är en video, som råkar vara deras senaste, tycker den visar väldigt bra på just vibrato (när, var, hur) samt att hon ligger i chest voice under nästan hela videon, men man hör övergången/gränsen till hennes head voice på flera ställen \m/